Poszukaj

czwartek, 25 lutego 2016

Zupa krem z białej rzodkwi i ziemniaków



Szukałam jakiejś smacznej i rozgrzewającej zupy. Trafiłam na przepis Jamiego Oliviera na zupę z batatów i chorizo. Zdjęcia wyglądały obłędnie. No ale cóż ... Wyobraziłam sobię minę sprzedawczyni w moim prowincjonalnym warzywniaku, którą pytam czy są bataty ... I z potrzeby chwili powstała smaczna i ostra zupa z ziemniaków i rzodkwi białej. Nawet przez chwilę myślałam, że kupiłam rzepę ;) bo jak na ignorantkę przystało nie rozróżniam.


Zupa z rzodkwi białej i ziemniaków (2 porcje)

1/2 kg ziemniaków

1 biała rzodkiew

1  kiełbasa polska surowa

1 średnia cebula

1 ząbek czosnku

1 łyżeczka słodkiej papryki

1 łyżeczka curry


Cebulę, czosnek i kiełbasę kroimy i podsmażamy na patelni, zwracamy szczególną uwagę na czosnek żeby go nie przypalić. Ziemniaki obieramy, myjemy, kroimyi wkładamy do garnka. Zalewamy taką ilością wody aby przykryła ziemniaki. Do garnka dodajemy zawartość patelni, doprawiamy 1 łyżeczką słodkiej papryki i 1 łyżeczką curry. Gotujemy przez około 30 minut. Możemy zblendować uprzednio wyjmując z niej kiełbasę. Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz