Poszukaj

wtorek, 15 marca 2016

Makaron z wędzonym łososiem, czubricą i rzeżuchą



Dostałam kiedyś wielkieeeego wędzonego łososia. Polskiego, wędzonego tradycyjnie a nie spryskanego preparatem o zapachu dymu. Nie było opcji zjedzenia go na raz, więc czekał w zamrażarce na swój dzień. Spojrzałam dzisiaj na rzeżuchę rosnąca na oknie i już wiedziałam, że się doczekał. 


Makaron z wędzonym łososiem, czubricą i rzeżuchą (2 porcje)

300-400 g łososia wędzonego
1 cukinia
1 mała cebula
1-2 ząbki czosnku
200 ml śmietany 30% (kwaśnej)
1 łyżka masła
rzeżucha
makaron
czubrica zielona
sól, pieprz

Na patelni rozgrzewamy łyżkę masła, wrzucamy drobno pokrojoną cebulę oraz czosnek. Smażymy do lekkiego zarumienienia.W międzyczasie przygotowujemy 2 porcje makaronu. Następnie wrzucamy na patelnię pokrojoną cukinię - ja pokroiłam obieraczką do warzyw na wstążki. Dokładamy pokrojonego łososia. Do pojemniczka ze śmietaną dodajemy 1,5 łyżeczki czubricy i mieszamy. Dodajemy śmietanę.Solimy i pieprzymy do smaku. Dusimy około 5-8 minut, do czasu aż cukinia lekko zmięknie. Podajemy z makaronem. Posypujemy wierzch rzeżuchą. 

Smacznego !

2 komentarze:

  1. pierwszy raz słyszę o czubrycy,smaczne danie

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie tu pasuje. Lubię też ze świeżym pomidorem na kanapce.

    OdpowiedzUsuń