Poszukaj

niedziela, 19 czerwca 2016

Jajka w pomidorach



Jajka w pomidorach zwane ponoć szakszuka, shakshuka lub shakshouka ... Nazwa trudna, nie wiadomo jak to wymówić żeby nie połamać sobie języka. Mnie do przetestowania przepisu zachęciło tłumaczenie nazwy, która oznacza : " wielki bałagan". Bałagan jest mi dość bliski, raz wielki, raz odrobinę mniejszy. To danie także będzie mi bliskie. Jadłam je wczoraj na kolację,dzisiaj na śniadanie i kolację. Ciekawe co będzie jutro na śniadanie ?



Jajka w pomidorach

3-4 jajka

puszka pomidorów

1/2 małej cebuli

1 ząbek czosnku

łyżeczka ulubionych suszonych ziół (u mnie oregano)

szczypiorek

szczypta cukru

sól, pieprz do smaku

olej lub masło do smażenia




Cebulę i czosnek drobno siekamy. Lekko podsmażamy na maśle lub oleju. Wylewamy zawartość puszki z pomidorami. Dodajemy cukier, zioła,sól i pieprz. Pomidory odparowujemy aby miały konsystencję gęstego sosu. Łyżką robimy wgłębienia i wbijamy jajka. Smażymy pod przykryciem, aż białką się zetną, a żółtka będą miały naszą ulubioną konsystencję. Całość posypujemy posiekanym szczypiorkiem.

Smacznego ! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz