Poszukaj

czwartek, 19 stycznia 2017

Tagine z kurczakiem i cukinią

Mikołaj w tym roku zostawił mi pod choinką między innymi tagine. Nadeszła pora na jego wypróbowanie. Bardzo mnie kusiło żeby sprawdzić reakcję naczynia na wieprzowinę ;), jednak opamiętałam się i na pierwszy ogień poszedł kurczak, bo akurat nie miałam pod ręką żadnego baranka. Skorzystałam z gotowej przyprawy chińskiej dobrej jakości, smak będzie zależał od tego jakiej mieszanki użyjecie. Moja przyprawa miała w składzie : czosnek granulowany,pomidory suszone, imbir, kminek, pieprz czarny, papryka słodka, marchew, por, trawa cytrynowa, grzyby mun, sól morska. Porcja wyszła o wiele większa, ale część nie doczekała zdjęcia ;) 









Tagine z kurczakiem i cukinią (2-3 porcje) 

3 piersi z kurczaka

1 duża cukinia

1 duża cebula

1 papryka ( u mnie żółta)

2 średniej wielkości marchewki

2 łyżki oleju

2 ząbki czosnku

1 puszka krojonych pomidorów

1,5 szklanki wody

2 łyżeczki przyprawy chińskiej

1 łyżeczka curry

1 łyżeczka kurkumy

1 łyżeczka imbiru

2-3 łyżeczki cukru

sól, pieprz do smaku


Pierś z kurczaka myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem i kroimy    w kostkę. Cebulę kroimy w piórka. Tagine lub garnek z grubym dnem stawiamy na małym ogniu i czekamy aż się nagrzeje. Wlewamy 2 łyżki oleju, dodajemy kurczaka,cebulę, przyprawy i lekko podsmażamy. Cukinię, paprykę, marchewki oraz czosnek kroimy i łączymy z kurczakiem. Dodajemy pokrojone pomidory z puszki i dolewamy 1,5 szklanki wody. Dusimy pod przykryciem, ma małym ogniu przez 1,5 - 2h. Podajemy z ryżem, kaszą kuskus lub innym ulubionym dodatkiem.

Smacznego ! 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz