Poszukaj

niedziela, 19 marca 2017

Wędlina z piersi z kurczaka z wędzoną papryką

Od niedawna jestem szczęśliwą posiadaczką szynkowaru.Nazwa trochę mylącą bo prawdziwej szynki przy jego użyciu nie uzyskamy. Jednak jest to bardzo fajny sprzęt jeśli lubicie wiedzieć, co jecie i macie ograniczony dostęp do porządnych wędlin. Widziałam, że niektórzy przyrządzają wędliny przy użyciu kartonu po soku ale mnie to nie przekonało ... Moje szynkowarowe próby ograniczyły się póki co do piersi z kurczaka, jednak kusi mnie żeby spróbować z innym rodzajem mięsa. Zapraszam do wypróbowania przepisu na wędlinę z piersi kurczaka. Jej smak jest dość łagodny, jeśli lubicie ostrzejsze smaki możecie dodać większą ilość przypraw. 






Wędlina z piersi z kurczaka z wędzoną papryką 

1100 g piersi z kurczaka 

1 łyżka żelatyny 

1 - 1,5 łyżeczki papryki wędzonej słodkiej

1- 1,5 łyżeczki czosnku niedźwiedziego

2,5 - 3 łyżeczek soli


Piersi z kurczaka myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym. Kroimy w około 2 centymetrową kostkę. Dodajemy paprykę, czosnek niedźwiedzi, żelatynę i sól. Mięso wyrabiamy aż do momentu kiedy będzie kleiste.Ja zrobiłam to przy użyciu robota z hakiem. Wkładamy do szynkowaru. Mój nie wymaga użycia woreczków. Mocno dociskamy ręką mięso. W przeciwnym wypadku w wędlinie powstaną nieestetyczne dziury. Zamykamy szynkowar i odstawiamy do lodówki na 24 godziny. Do dużego garnka wkładamy na dno ściereczkę bawełnianą. Nalewamy tyle wody aby sięgała poniżej pokrywy szynkowaru. Wodę doprowadzamy do temperatury 80 stopni. Od momentu uzyskania tej temperatury mięso parzymy przez 2 godziny. Przez cały czas parzenia utrzymujemy temperaturę 80 stopni. Szynkowar wyjmujemy z wody i schładzamy w zimnej wodzie aż do wystudzenia. Jeśli chcemy otrzymać wędlinę bez galaretki odlewamy przez otwory szynkowaru wodę.Wystudzony szynowar wstawiamy do lodówki na minimum 24 godziny. Po tym czasie wędlinę wyjmujemy z szynkowaru i przechowujemy w lodówce.

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz