Poszukaj

wtorek, 9 maja 2017

Letnia pianka na biszkoptach

Dzisiaj polecam przepis z mojego ulubionego bloga Moje Wypieki. Letnia pianka na biszkoptach to świetne, orzeźwiające ciasto które wspaniale sprawdzi się latem lub podczas rozmyślania o lecie ;) Niestety nie znalazłam wartych zakupu świeżych owoców, kupiłam więc mrożone.Możecie wybrać inny smak galaretek oraz dodać ulubione owoce. Nie posiadam zdjęcia przekroju ciasta bo za szybko zniknęło. Uroczą dekorację ciasta pomagał mi robić mój niespełna 4 letni syn. 




Letnia pianka na biszkoptach

1 galaretka o smaku wiśniowym *
1 galaretka o smaku owoców leśnych * 
300 ml schłodzonej śmietany kremówki
10-15 biszkoptów
duża garść owoców leśnych - lub innych

Dno tortownicy o średnicy 23 cm wykładamy papierem do pieczenia i zamykamy obręcz. Na papier wykładamy jedną warstwę biszkoptów. Do wiśniowej galaretki dodajemy 250 ml gorącej wody i intensywnie mieszamy do rozpuszczenia. Mocno schłodzoną kremówkę ubijamy aż będzie sztywna. Cały czas delikatnie mieszając dodajemy galaretkę, która powinna być jeszcze lekko płynna, nie do końca stężała. Powstałą masę wylewany na herbatniki i wstawiamy tortownicę do lodówki. Drugą galaretkę zalewamy 400 ml gorącej wody i mieszamy do rozpuszczenia.Galaretkę odstawiamy do wystudzenia. Na uprzednio przygotowaną masę wiśniową wykładamy owoce. Jeśli mamy owoce mrożone najpierw je rozmrażamy i odsączamy z nadmiaru wody.Na warstwę owoców wylewamy ostudzoną, lekko stężałą ale jeszcze płynną galaretkę o smaku owoców leśnych.

* galaretki na 500 ml wody, z dodatkiem cukru

Smacznego ! 

8 komentarzy:

  1. Bardzo lubię ciasta z owocami. Mamy lato, sezon na owoce sie rozpoczyna i można zaszaleć.Twój przepis jest szybki i nie wymaga pieczenia. Przy 2-latku nie zawsze mam na to czas. Udostępniam😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się nie jeść żelatyny. Próbowałam używać wegetariańskiego zamiennika - agaru, ale niestety wyczuwam jego smak :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś miałam ambitny plan słodzić stewią ... ale nie byłam w stanie nawet kawy z tym wypić :( A pektynę próbowałaś?

      Usuń
  3. Szkoda, że nie ma zdjęcia w przekroju, ale skoro zniknęło tak szybko to na pewno było pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też chętnie zobaczyłabym, jak to wygląda w środku, ale i bez tego wiem, że by mi posmakowało :)

    OdpowiedzUsuń