Poszukaj

poniedziałek, 19 czerwca 2017

Stroganow z kurczaka i pora wg Jamiego Oliwera

Pomysł na dzisiejszy obiad zaczerpnęłam ze świetnej książki Jamiego Olivera " Każdy może gotować". Po przeczytaniu całego przepisu najbardziej zastanawiało mnie : jak dużą rękę może mieć Jamie Oliver? Jakiej wielkości jest jego mały palec? No i chyba trochę przedobrzyłam, bo dodałam za dużo pieczarek a kawałki kurczaka mogłyby być mniejsze :)




Stroganow z kurczaka i pora wg Jamiego Oliwera ( 2 porcje)

sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz

150 g ryżu długoziarnistego zwykłego lub basmati

1 duży por

duża garść pieczarek brązowych lub boczniaków

2 filety z kurczaka 

oliwa

kawałek masła

kieliszek białego wina

pęczek natki pietruszki

285 ml śmietany 18%

1 cytryna

1 szklanka wody (mała) 


Gorącą wodę wlewamy do garnka, wsypujemy szczyptę soli, dodajemy ryż i zagotowujemy. Ryż gotujemy zgodnie z zaleceniami na opakowaniu. Odcinamy końcówki pora i przekrawamy wzdłuż.Pora myjemy i kroimy dość drobno. Grzyby myjemy i tniemy w plasterki. Mięso kroimy na kawałki - zgodnie z zaleceniami Jamiego mają być wielkości małego palca. Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę oraz kładziemy kawałek masła. Dodajemy pora, wlewamy wino i  małą szklankę wody. Doprawiamy solą i pieprzem.Dusimy 5 minut pod przykryciem. Dodajemy sporą część posiekanej natki, mięso, śmietanę oraz grzyby. Dusimy bez przykrycia aż do miękkości. U mnie około 20 minut. Na koniec dodajemy do sosu połowę wyciśniętej cytryny. Podajemy z wcześniej przygotowanym ryżem i pozostałą natką.

Smacznego !


3 komentarze: