Poszukaj

środa, 26 lipca 2017

Pasta jajeczna z bobem

Uwielbiam bób. Jest to jedno z niewielu warzyw, na którego sezon co roku czekam. Najchętniej zjadam po prostu ugotowany, bez żadnych dodatków. Tym razem bób nas pokonał i została niewielka porcja, której nikt nie dał rady zjeść. Jeśli jakimś cudem zostanie Wam trochę ugotowanego bobu, możecie zrobić pastę jajeczną z bobem. Użyjcie ulubionych dodatków i przypraw, a pasta będzie smakować wyśmienicie. Na zdjęciu pasta przyozdobiona pięknymi kwiatami marketowego szczypiorku, który ku mojemu zdziwieniu zakwitł! :)





Pasta jajeczna z bobem



4 ugotowane na twardo jajka

1,5 szklanki ugotowanego bobu

1 łyżka śmietany lub jogurtu naturalnego

1 łyżka masła

szczypiorek

2-3 łyżeczki czosnku niedźwiedziego

szczypta chilli

sól, pieprz


Jajka obieramy ze skorupek, dodajemy obrany bób, masło,śmietanę, przyprawy i blendujemy. Na końcu wsypujemy posiekany drobno szczypiorek i mieszamy.

Smacznego!





14 komentarzy:

  1. Prosta i bardzo fajna pasta, robię podobną z soczewicą ale z bobem jeszcze nie miałam okazji robić żadnej pasty. Zapisuję więc do spróbowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie robiłam z soczewicą. Blendujesz ją?

      Usuń
  2. Super propozycja :) uwielbiam takie pasty. Do świeżego chleba..... rozmażyłam się, skuszę się i wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam skojarzenie z pasta z awokado, która lubię. Dlatego spróbuję i tę🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uroczy ;) kolor zapewne podobny wychodzi jak z awokado.

      Usuń
  4. Fajne wykonanie, chyba sam spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna, szkoda że u nas w NI nie ma bobu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest w strączkach do samodzielnego obrania ;)

      Usuń
  6. Jestem uśliniona :) ale nie mam bobu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze są w sklepach. Nic straconego. Pozdrawiam !

      Usuń