Poszukaj

poniedziałek, 17 lipca 2017

Placki z kaszy manny z jabłkami

Dzisiaj kolejny świetny przepis na placki, tym razem z kaszy manny. Nie przepadam za plackami smażonymi na suchej patelni, użyłam więc do ich smażenia oleju. Jeśli macie porządną patelnię możecie usmażyć na niej placki bez użycia tłuszczu. Jeżeli lubicie słodsze placki albo jabłka były bardzo kwaśne dodajcie jeszcze 1-2 łyżeczki cukru.










Placki z kaszy manny z jabłkami (10-12 sztuk)

1/2 szklanki kaszy manny błyskawicznej

1/2 szklanki mleka

1 jajko

1 średniej wielkości jabłko

olej do smażenia + dodatkowo 1 łyżeczka oleju

1-2 łyżeczki cukru - opcjonalnie




Kaszę zalewamy mlekiem i odstawiamy na 20 minut. Jeśli po tym czasie kasza nie wchłonęła całego mleka odlewamy jego nadmiar. Oddzielamy żółtko od białka. Żółtko oraz 1 łyżeczkę oleju dodajemy do kaszy. Jabłko ścieramy na grubych oczkach tarki, jeśli jest bardzo soczyste odciskamy lekko z nadmiaru soku. Dodajemy je do kaszy.Ubijamy białko na sztywną pianę i łączymy delikatnie z pozostałą masą. Jeśli jest potrzeba dodajemy 1-2 łyżeczki cukru. Rozgrzewamy patelnię, wlewamy odrobinę oleju, zmniejszamy ogień. Smażymy z obu stron na rumiano.


Smacznego!


17 komentarzy:

  1. Już różne placki przygotowywałam, ale takich na kaszce jeszcze nigdy nie próbowałam. Zapiszę przepis do przetestowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja testuję często bardziej lub mniej udane wersje. Moje dziecko uwielbia różne placki.

      Usuń
  2. Nigdy nie jadlam takich plackow, bardzo mnie zaintrygowalas <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To spróbuj. Przekonasz się czy to Twoje smaki.

      Usuń
  3. Takich jeszcze nie jadłam, ciekawy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze mnie skręcało przy tej kaszy - była to breja, która zawsze powodowała u mnie skręt żołądka, nie wiem czy nawet taki przepis jak Twój jest mnie w stanie do niej przekonać. Spróbowałbym je zapewne tylko wtedy gdybym nie wiedział, co jest ich głównym składnikiem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim koszmarem dzieciństwa był szpinak. Zmiksowany na papkę, ze słoiczka do którego nikt nie dodał zapewne ani grama soli, o czosnku czy maśle nie wspominając. Do tej pory się zastanawiam kto wpadł na pomysł żeby kilkuletniemu dziecku wciskać breję ze słoiczka? ;)Teraz uwielbiam. Oczywiście doprawiony odpowiednio.

      Usuń
  5. Wyglądają bardzo smakowicie :)

    http://przystanek-klodzko.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale proste i fajne, jako dzieciak uwielbiałam kaszę manną z konfiturą malinową mojej mamy! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam kiedyś podobne, były świetne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapisuję do wykorzystania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo innowacyjny przepis na placuszki, podkradam go i dziś weczorkiem bedą na kolację.

    OdpowiedzUsuń